Poate că n-ai mai auzit până acum despre un antivirus care îți vinde datele personale către companii, însă am ajuns și în acest punct.

Cei de la Motherboard, alături de cei de la PCMag, au realizat o investigație prin care arată că Avast colectează date personale de la utilizatori și le vinde către alte companii, pe milioane bune de dolari.

Avast se apără și susține că datele sunt anonimizate, așa că utilizatorii individuali nu pot fi identificați. Investigația, însă, arată că aceste date care nu au elemente de identificare pot fi totuși atribuite utilizatorilor individuali, cu ajutorul uneltelor pe care companiile cumpărătoare le dețin.

Jumpshot este divizia Avast responsabilă cu vânzarea datelor, pe care le accesează prin intermediul extensiei de browser oferită de creatorii antivirusului. Conform informațiilor apărute în raport, Jumpshot are acces la datele a mai bine de 100 de milioane de dispozitive, fie ele PC-uri sau telefoane mobile.

Avast știe tot ce faci în browser

Datele colectate de Avast sunt destul de detaliate, având în vedere că antivirusul știe pe ce ai făcut clic și când. În plus, datele vine la pachet și cu un identificator unic, Device ID. Mai jos ai o mostră despre cum arată un singur clic pe care l-ai face, urmărit de Avast.

avast colectare date clic

Pentru noi, ar fi imposibil să știm cine a cumpărat acest iPad, dar pentru Amazon ar fi mai mult decât ușor să descopere cine a făcut asta. Apoi, platforma ar putea descoperi și ce alte cumpărături a făcut utilizatorul, chiar de pe alte platforme.

Lista clienților menționați pe site-ul Jumpshot include nume destul de mari și importante de pe piață, cum ar fi Pepsi, Google, Microsoft sau IBM. Fiecare dintre aceștia ți-ar putea analiza comportamentul online cu ușurință.

În urma investigației, Avast a declarat că a încetat colectarea datelor în scopuri promoționale. Totuși, probabil că ești mai în siguranță dacă renunți la acest antivirus.