Facebook s-a gândit mai bine și, cel puțin pentru moment, nu va introduce reclame în aplicația de chat WhatsApp.

WhatsApp are mai bine de 1,5 miliarde de utilizatori lunar, iar numărul nu pare că va scădea prea curând, cel puțin dacă aplicația rămâne folosibilă în același format. Încă de la achiziția acesteia de către Zuckerberg, s-a tot vorbit despre diverse modificări care ar fi urmat să fie implementate.

Din fericire, unele dintre acestea nu au fost puse în aplicare, mai ales când vorbim despre reclame în aplicație. Facebook, însă, vrea să scoată bani și din WhatsApp, mai ales după ce a plătit 19 miliarde de dolari pentru aplicație. Reclamele ar putea fi cea mai la îndemână metodă pentru monetizare, însă compania nu a găsit până acum varianta potrivită pentru a face asta.

Acum, însă, Facebook a îngropat planurile de a introduce reclame în aplicația de chat. Compania a încheiat activitatea echipei ce lucra la integrarea reclamelor în aplicație, iar eforturile depuse aceștia, transpuse în linii de cod, au fost eliminate, de asemenea.

Reclamele din WhatsApp, motiv de ceartă perpetuu

Reclamele par să fie un etern măr al discordiei când vine vorba de WhatsApp. Creatorii aplicației, Jan Koum și Brian Acton, au renunțat la a mai face parte din companie la ceva vreme după ce au vândut-o, tocmai pentru că nu au fost de acord cu introducerea reclamelor. Aceștia sunt de părere că reclamele ar putea destabiliza sistemul de criptare end-to-end, de care se bucură în prezent aplicația.

Există varianta ca reclamele să fie introduse, în viitor, în cadrul funcției de Stories pe care o oferă WhatsApp. Inspirată de Instagram (care la rândul său, s-a inspirat de la Snapchat), funcția nu pare să se bucure de prea mult succes în rândul utilizatorilor.

Rămâne de văzut ce idee va găsi, până la urmă, Facebook pentru a-ți servi reclame și în WhatsApp. E destul de clar că nu vor renunța permanent la această potențială sursă de venituri.